Hesap İşletim Ücreti Almayan Bankalar 2023

 

Hesap İşletim Ücreti Almayan Bankalar

Genel olarak tüm kamu bankaları dâhil olmak üzere ve özel bankalar ve müşterilerinden vadesiz hesaplarının hizmet bedeli ve diğer bir kısım giderler dolayısıyla belli periyotlarda işletim bedeli almaktadırlar. Oldukça can sıkıcı olabilen hesap işletim ücretleri son zamanlarda banka müşterileri tarafından hoş karşılanmamaktadır. Bu sebeple banka müşterileri bu masrafı daha az alan veya hiç almayan bankaların arayışı içerisine girmiş bulunmaktadırlar. Müşteriler tarafından hesap işletim ücreti almayan bankalar oldukça fazla rağbet görmektedirler. Bu yüzden bazı bankalar daha çok müşteri çekmek ve müşterilerini kaybetmemek adına hesap işletim ücreti almamaktadırlar. Bazı bankalar bu muafiyet için bir kısım şartlar istese de bir kısım banka herhangi bir şart koşmadan hesap işletim ücreti almayabilmektedir. Ön koşul sunan bankalardan kimi bankalar bir veya iki adet otomatik ödeme talimatı veren müşterilerine bu ayrıcalığı tanımakta veya maaş müşterilerine bu muafiyeti tanıyabilmektedir. Bu sebeple bir bankadan hesap açmadan önce mutlaka hesap işletim ücreti alıp almadığı sorgulanmalı ve hangi şartlar altında alınmadığı iyice araştırılmalıdır.

Hesap İşletim Ücreti Kalktı mı?

Son zamanlarda artan şikâyetler ile birlikte alınan tüketici mahkeme sonuç yazıları ile “Hesap işletim ücreti kalktı mı” sorusu çokça sorulmaktadır. 1 Mart 2020 tarihinden itibaren yapılan düzenleme ile birlikte ticari hesaplardan, hesap işletim ücreti adı altında bir kesinti yapılmaması gerekmektedir. Bu düzenleme sadece ticari hesapları kapsamakta olup vadesiz bireysel hesapları içine almamaktadır. Ancak kimi Danıştay kararları incelendiğinde bireysel hesaplardan alınan ücretlerin de iadesine yönelik kararların olduğu görülmektedir. Ayrıca 3 Ekim 2014 tarihinde yürürlüğe giren banka müşterilerinden alınacak ücretlere ilişkin yönetmeliğe göre mevduat hesaplarından hesap işletim ücreti bankalar tarafından alınabilmektedir. Fakat Kasım 2015 senesindeki yargı kararı ile bu ücretin alımına yönelik olarak yönetmelik hükmü durdurulmuş olup hâlihazırda bankalar tarafından mevduat hesaplarından hesap işletim ücreti tahsil edilememektedir.

Hesap İşletim Ücreti Ne Kadar?

Bankalara göre değişen oranlar söz konusu olduğu için genelde akıllara bankalara göre vadesiz hesap işletim ücreti ne kadar sorusu gelebilmektedir. Gerek alınan tutar gerekse kesintiler arasındaki süre bankadan bankaya değişebilmektedir. Kimi bankalar aylık işletim ücreti alırken kimi bankalar üç aylık, altı aylık veya senelik kesintiler yapabilmektedir. Bu ücretler müşterinin hesabında para olması halinde otomatik olarak alınabilmektedir. Bankalara göre çeşitli tutarlarda alınan işletim ücretleri yıllık olarak hesap edildiğinde göz ardı edilemeyecek rakamlara ulaşabilmektedir. Bu sebeple bankalardan hesap açılmadan önce mutlaka hesap işletim ücreti olarak bir para alınıp alınmadığı iyice araştırılmalı, daha sonra bir sürpriz ile karşılaşılmamalıdır.

Hesap İşletim Ücreti Almayan Bankalar 2022

Bazı bankalar hesap işletim ücreti almayarak müşteri sayısını arttırma yoluna gitmektedir. Hesap işletim ücreti almayan bankalar 2021 yılı için katılım bankaları ve faaliyetlerini dijital ortam üzerinden yapan enpara.com, cepte TEB, Yapı Kredi Nuvo gibi bankalar olarak sayılabilmektedir.

Örneğin, bankacılık faaliyetlerini yalnızca dijital olarak yürüten ve QNB Finansbank tarafından hayata geçirilen enpara.com müşterilerinden işletim masrafı almayan bankalar arasındadır. Aynı şekilde Albaraka Türk, Türkiye Finans, Kuveyt Türk Katılım Bankası gibi katılım bankaları müşterilerinden vadesiz hesapları için herhangi bir işletim ücreti almamaktadır. Diğer özel bankalar müşterilerinden hesap işletim ücreti tahsil edebilmektedirler. Örneğin Garanti bankası hesap işletim ücreti yılda iki taksit halinde yıllara göre değişen oranlarda alınmaktadır.

Aynı şekilde kamu bankaları da müşterilerinden hesap işletim ücreti talep edebilmektedir. Örneğin, Ziraat bankası hesap işletim ücreti 3 ayda bir olmak üzere senede 4 defa müşterilerinden bu ücreti tahsil etmektedir. Ancak daha önce de belirtildiği üzere bu ücretler o bankadan maaş almanız veya otomatik ödeme talimatı vermeniz gibi durumlarda kesilmeyebilmektedir. Aynı şekilde müşterisi olunan bankada belli bir mevduat hesabı olanlardan da hesap işletim ücreti alınmayabilmektedir.

Öğrenciden Hesap İşletim Ücreti Almayan Bankalar

En çok merak edilen konulardan bir tanesi de öğrenciden hesap işletim ücreti almayan bankalar olup olmadığıdır. Çoğu banka öğrenci belgesi ile yapılan başvurularda hesap işletim ücreti almamayı tercih etmekte ve bu yönde kampanyalar düzenlemektedirler.

Eğer öğrenci iseniz hesap açtırmaya giderken mutlaka yanınızda öğrenci olduğunuza dair bir belgeyi hazır bulundurmalısınız. Benzer makale  Öğrenciler için uygun kredi kartı veren bankalar

Hesap İşletim Ücreti İadesi

Danıştay tarafından verilen kararlar göz önüne alındığında hesap işletim ücreti iadesi için talepte bulunmak mümkündür. İade taleplerinde son on sene ödenen hesap işletim ücretleri baz alınabilmektedir. Bu sebeple son on yılın hesap işletim ücret bedelleri iade konulu bir dilekçenin yazılarak ilgili bankaya iletilmesi ile iade işlem sürecinin başlatılması gerekmektedir. Eğer banka bu talebi yerinde görmez ve iade talebini reddederse ilgili tüketici hakem heyetine başvuru yapılarak iade süreci takip edilmelidir. İl veya ilçelerde bulunan tüketici hakem heyetlerine başvurular iade konusu olan tutara göre değişmektedir. Her sene yayınlanan tutarlara göre ili veya ilçeye yapılabilen başvurular, e-devlet üzerinden de yapılabilmektedir. Tüketici hakem heyetlerinden de sonuç alınamaması halinde iade başvurularına itiraz tüketici mahkemelerine yapılabilmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kredi ve Kredi Kartı Borcu Olan Kişi Yurtdışına Çıkabilir mi

Müfettiş Maaşları Ne Kadar? (Güncel)

Ziraat Bankası Dul ve Yetim Konut Kredisi Nasıl Alınır?